Zakon o podacima - Često postavljana pitanja

1. Koja su moja prava prema Zakonu o podacima?

Možete ostvariti određena prava prema Zakonu o podacima ako ste korisnik naših povezanih proizvoda i/ili pripadajućih usluga unutar Europske unije. To znači da:

  • Posjedujete povezani proizvod (npr. Fordovo povezano vozilo), ili
  • Imate ugovorno pravo korištenja povezanog proizvoda (primjerice, ako ste unajmili Fordovo povezano vozilo), ili
  • Koristite pripadajuću uslugu povezanog proizvoda (npr. aplikaciju FordPass).

Ako se nalazite u jednoj (ili više) od ovih kategorija, Zakon o podacima vam dodjeljuje dva glavna prava u vezi s podacima koji nastaju korištenjem povezanog proizvoda i/ili pripadajuće usluge:


  • Pristup: Imate pravo pristupa tim podacima osobno, slijedeći upute koje se nalaze u nastavku.
  • Dijeljenje: Imate pravo dijeliti te podatke s trećim stranama po vlastitom izboru (ako se nalaze unutar EU).

Važno je napomenuti da se ta prava ne odnose na sve podatke koji se generiraju putem povezanog proizvoda ili pripadajuće usluge. Ova prava imate isključivo na tzv. „lako dostupne podatke” – to su sirovi i neobrađeni podaci koji izravno proizlaze iz vašeg korištenja proizvoda ili usluge i koji su Fordu lako dostupni.

Na primjer:
  • Podaci o vozilu koji nastaju korištenjem povezanog vozila
  • Podaci o punjaču koji nastaju korištenjem povezanog punjača

U ovom dokumentu te podatke nazivamo jednostavno „Podaci”.

Napomena:
 Određeni podaci su izuzeti iz primjene Zakona o podacima, uključujući:

  • visoko obrađene ili izvedene podatke, te
  • podatke koji Fordu nisu lako dostupni (primjerice, podatke koji nastaju korištenjem aplikacija trećih strana u vozilu, a koje Ford ne prikuplja).

2. Koji su Ford povezani proizvodi i pripadajuće usluge

 Popis naših povezanih proizvoda i pripadajućih usluga, kao i više informacija o podacima, možete pronaći na stranici Zakon o podacima. 

Napomena:
Neki proizvodi i usluge koje koristite možda se ne nalaze na popisu Fordovih povezanih proizvoda i usluga ako ih pruža treća strana, a Ford ne prikuplja podatke koji nastaju njihovim korištenjem (primjerice, Amazon Alexa).

Ako imate pitanja u vezi s podacima koji nastaju korištenjem takvih usluga, molimo vas da se obratite izravno trećoj strani.

3. Primjenjuje li se Zakon o podacima na mene ako se nalazim izvan EU?

Ne. Prava prema Zakonu o podacima imate samo ako se nalazite unutar Europske unije, i ako ste korisnik našeg povezanog proizvoda (koji je prodan unutar EU) i/ili pripadajuće usluge koju pružamo za taj povezani proizvod.
Također, svoje podatke možete dijeliti isključivo s trećim stranama koje se nalaze unutar EU.


4. Što trebam uzeti u obzir prije nego što podijelim svoje podake s trećom stranom?

Ako razmišljate o dijeljenju svojih podataka s trećom stranom, imajte na umu sljedeće:

  • Podatke možete dijeliti samo s trećom stranom koja se nalazi unutar Europske unije.
  • Odaberite samo treću stranu u koju imate povjerenje.
  • Preporučuje se da imate pisani sporazum s trećom stranom u kojem je jasno definirano koje podatke smiju koristiti i u koju svrhu.
  • Ford će podatke poslati isključivo trećoj strani koju vi navedete, i samo na vaš izričit zahtjev. Međutim, nećemo samostalno provjeravati identitet nijedne osobe ili organizacije izvan Forda.
  • Prema Zakonu o podacima, Ford ima pravo naplatiti trećoj strani naknadu za prijenos podataka – ali ne i vama.

5. Kojim podacima mogu pristupiti ili ih dijeliti?

Podaci koje možete zatražiti i/ili dijeliti ovise o modelu vašeg vozila, pretplatama, uključenim značajkama i postavkama koje ste odabrali. Ti podaci spadaju u jednu od sljedećih kategorija:

  • Podaci o vozilu: Osnovni podaci o performansama vozila i stanju sustava, poput razine baterije, goriva, kilometraže i temperature rashladne tekućine. 

  • Stanje vozila: Dijagnostičke informacije i podaci vezani uz održavanje, kao što su tlak u gumama, stanje motornog ulja i ispušni sustav motora. 

  • Podaci o vožnji: Način upravljanja vozilom i njegovo korištenje, uključujući brzinu, ubrzanje, kočenje i korištenje sigurnosnog pojasa. 

  • Lokacija vozila: Podaci o položaju i kretanju vozila, poput GPS koordinata, smjera kompasa i GPS brzine. 

  • Podaci za električno vozilo: Ključni podaci o električnom vozilu, poput razine napunjenosti baterije, kapaciteta energije, temperature i napona motora. 

  • Podaci o punjenju: Informacije vezane uz proces punjenja vozila, uključujući vrijeme i trajanje punjenja, napon, struja, vrsta punjača i status priključka. Ovo može uključivati i podatke o punjaču, ako su dostupni. 

  • Podaci o putovanju: Kada koristite navigaciju ili planiranje putovanja, prikupljaju se podaci o putovanju, poput rute, potrošnje goriva, ukupne udaljenosti i dometa vožnje samo na električni pogon. 

  • Sigurnost vozila: Podaci o statusu sigurnosnih sustava, kao što su alarmi, brave na vratima i položaj prozora. 

  • Podaci proizvođača specijaliziranih vozila: Viša razina informacija o modulima koje je ugradio proizvođač specijaliziranih vozila, uključujući status ulaza i izlaza tih modula. 

Važno:
Ako vaš proizvod nije povezan (primjerice, ako vozilo nije registrirano u vašem FordPass računu), nećemo imati podatke koje vam možemo pružiti, niti ćete moći pristupiti ili dijeliti podatke s trećim stranama.
Ako želite provjeriti koji su podaci dostupni za vaš proizvod (a time i koje podatke možete zatražiti ili dijeliti), tu informaciju možete pronaći u tablici dostupnih podataka [unesite poveznicu].
Dostupnost podataka ovisi o modelu vozila, pretplatama, aktiviranim značajkama i vašim postavkama.
Načini isporuke podataka:
  • Kontinuirani podaci: Ako je tehnički izvedivo, podatke ćemo vama (ili trećoj strani koju navedete) dostaviti u stvarnom vremenu putem Ford API sučelja.
  • Povijesni podaci: Svi ostali podaci bit će dostupni u obliku preuzimanja kao JSON datoteke za odabrano vremensko razdoblje.

6. Kako mogu razumjeti i tumačiti svoje podatke?

Ako Vama ili trećoj strani s kojom dijelite svoje Podatke treba opis ili pojašnjenje Podataka, to možete pronaći u našim podatkovnim rječnicima:


7. Kako nas kontaktirati?

Ako nas želite kontaktirati u vezi s podacima na koje imate prava prema Zakonu o podacima (Data Act) – bilo da se radi o zahtjevu za pristup podacima ili dijeljenju podataka s trećim stranama – možete nam se obratiti putem sljedećih kontakt podataka:

info@ford.hr

*Ako ste FordPass ili maloprodajni korisnik i imate dodatnih pitanja, savjetujemo da kontaktirate Ford ovlaštenog distributera ili lokalnog zastupnika za Hrvatsku putem službenih Ford komunikacijskih kanala ili posjetite službenu Ford Hrvatska web-stranicu za najtočnije podatke o kontaktu.

8. Kako mogu pristupiti svojim Podacima ili ih podijeliti?

Spremni ste za pristup ili dijeljenje svojih Podataka? Odaberite opciju koja najbolje odgovara vašem odnosu s povezanim proizvodom ili povezanom uslugom i slijedite navedene korake.
 
  Postupak se može razlikovati ovisno o tome jeste li, na primjer, FordPass korisnik ili Ford Pro korisnik, te tražite li kontinuirane podatke (Continuous Data) ili povijesne podatke (Historical Data).
 
1. Koristim Ford povezano vozilo, ali nemam Ford korisnički račun. Kako mogu zatražiti pristup svojim Podacima?

 Ako nemate FordPass račun ili prethodno niste registrirali svoje vozilo putem važećeg FordPass računa, imajte na umu da neće biti dostupnih Podataka.

Više informacija o FordPassu i kako registrirati svoje vozilo na FordPass račun možete pronaći na stranici Ford povezanost.
 
2. Ja sam FordPass korisnik. Kako mogu pristupiti svojim Podacima?
Da biste pristupili svojim Podacima, slijedite dolje navedene korake.
 

Napomena: Ako više korisnika ima pristup istom povezanom vozilu i/ili Wallboxu putem FordPass računa, svaki ovlašteni korisnik ima ista prava na pristup Podacima i njihovo dijeljenje s trećim stranama. Svaki korisnik je odgovoran obavijestiti druge korisnike i dobiti njihovu suglasnost prije nego što zatraži pristup Podacima koji mogu biti rezultat njihove uporabe vozila, Wallboxa ili povezane usluge.
 
Koraci se razlikuju ovisno o tome želite li pristupiti povijesnim podacima ili kontinuiranim podacima (više o tome u [FAQ 5]).
 
2.1 FordPass korisnik – Pristup povijesnim podacima

Korak 1: Provjerite imate li važeći FordPass račun i da su vaše vozilo i/ili Wallbox registrirani na taj račun. Više informacija o FordPassu i registraciji pronađite ovdje.
 
Prije slanja zahtjeva, obavijestite sve ostale korisnike i pribavite njihovu suglasnost.

Step 2: Prijavite se na Historical Connected Gateway sa svojim FordPass računom. 

 Korak 3: Ispunite Customer Intake Form na portalu.
Morat ćete unijeti broj šasije vozila (VIN) za koje tražite podatke.
 
Ako tražite podatke o Wallboxu, broj šasije nije potreban.
 
Također morate navesti vremensko razdoblje – podatke možete zatražiti za razdoblje od 12. rujna 2025. do datuma koji je 2 dana prije datuma slanja zahtjeva. 

 Korak 4: Nakon slanja obrasca, trebali biste primiti e-poruku od Forda s detaljima zahtjeva. Provjerite svoj email i potvrdite podatke.
 
Korak 5: Ford će obraditi vaš zahtjev. Ako ne primite podatke ili odgovor u roku od 28 dana od potvrde e-poštom, kontaktirajte Ford [FAQ 7].

 Korak 6: Dobit ćete email s poveznicom za preuzimanje vaših Podataka. Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
 

2.2 FordPass korisnik – Pristup neprekidnim podacima (Continuous Data)
 
Ako želite neprekidne podatke u stvarnom vremenu putem API-ja (uključujući podatke s Wallboxa), slijedite ove korake:
 
Korak 1: Osigurajte da imate važeći FordPass račun te da su vaše vozilo i/ili Wallbox registrirani. Više informacija o registraciji vozila ili Wallboxa dostupno je ovdje.
Obavijestite ostale korisnike i pribavite suglasnost prije zahtjeva.
 
Korak 2: Registrirajte se za Ford Developer Marketplace račun putem ove poveznice.
Unesite tražene podatke i prihvatite uvjete korištenja.

Korak 3: Kada se prijavite na Ford Developer Marketplace, zatražite pristup API-ju slijedeći tamošnje upute.

Korak 4: U svojem profilu možete kreirati nove pristupne podatke za API i pratiti sve aktivne vjerodajnice.
 
Korak 5: Nakon kreiranja pristupnih podataka, dohvatite generirani URL s Developer Dashboarda.
Zatim se prijavite koristeći svoj FordPass račun kako biste povezali svoje vozilo. Nakon povezivanja, bit ćete preusmjereni na URI koji ste naveli i primit ćete token.
 
Korak 6: Sada možete koristiti API za dohvaćanje Podataka putem željene platforme.
 
 3. Ja sam FordPass korisnik. Kako mogu podijeliti svoje podatke s trećim stranama?
 
Prije nego što podijelite svoje podatke s trećom stranom, pažljivo pročitajte FAQ 4 – Što trebam uzeti u obzir prije dijeljenja podataka s trećom stranom.

Također imajte na umu da ako postoji više korisnika FordPass računa za isto povezano Ford vozilo ili Wallbox, svaki ovlašteni korisnik može dijeliti podatke s trećim stranama ili prekinuti dijeljenje.
To znači da čak i ako vi odlučite dijeliti podatke s trećom stranom, drugi ovlašteni korisnici povezani s istim vozilom ili Wallboxom mogu prekinuti dijeljenje.

Svaki ovlašteni korisnik je odgovoran za obavještavanje drugih korisnika i dobivanje njihove suglasnosti prije dijeljenja podataka koji su možda generirani njihovom uporabom povezanog vozila, Wallboxa ili usluge.
 
Dijeljenje povijesnih podataka s trećim stranama
Imate dvije opcije za dijeljenje povijesnih podataka:

  • Možete sami preuzeti povijesne podatke (slijedeći korake iz FAQ 8.2) i podijeliti ih izravno s trećom stranom po vašem izboru;
      ili
  • Možete zatražiti da treća strana zatraži podatke u vaše ime. U tom slučaju, treća strana mora slijediti korake iz FAQ 8.4 (Ja sam treća strana koja treba pristupiti podacima FordPass korisnika. Kako to mogu učiniti?).
      U FAQ 8.4 također se objašnjava kako možete opozvati dijeljenje ako promijenite mišljenje.
 

Dijeljenje neprekidnih podataka s trećim stranama
 
Ako želite dijeliti neprekidne podatke u stvarnom vremenu (putem API-ja), zamolite treću stranu da slijedi upute iz FAQ 8.4.2.
 
 Ako vam je potrebna dodatna pomoć, kontaktirajte korisničku podršku (vidi FAQ 7).
 
 4. Ja sam treća strana koja treba pristupiti podacima FordPass korisnika. Kako to mogu učiniti?
 
Napomena za treće strane (koje nisu Ford korisnici):
Treća strana smije zatražiti podatke Ford korisnika samo ako ih je korisnik izričito imenovao kao primatelja podataka prema članku 5. Zakon o podacima (Data Act).

Treća strana mora:

  • Dobiti privolu Ford korisnika i bilo kojih drugih korisnika čiji bi podaci mogli biti uključeni;
 

  • Imati pisani sporazum s Ford korisnikom koji uključuje:
      
    koje podatke se smije koristiti, 

  • kako i u koju svrhu 
 

Ako Ford, na zahtjev korisnika, izravno dijeli podatke s trećom stranom, može naplatiti naknadu trećoj strani, a visina naknade može se povremeno mijenjati.
 
4.1 Kako treća strana može zatražiti pristup povijesnim podacima FordPass korisnika

 Ako ste treća strana i želite zatražiti povijesne podatke u ime Ford korisnika, slijedite ove korake:

Korak 1: Provjerite sljedeće:

  • Ford korisnik čije podatke tražite je ovlašteni korisnik povezanog vozila, Wallboxa ili usluge,
  • Ima važeći FordPass račun i vozilo i/ili Wallbox je registriran na taj račun,
  • Dobivena je privola Ford korisnika i svih drugih korisnika.
 

Korak 2: Posjetite Historical Connected Gateway 

Korak 3: Ispunite Agent Intake Form.
Trebat ćete navesti:

  • informacije o vašoj tvrtki (ako je primjenjivo),
  • podatke o Ford korisniku čije podatke tražite,
  • VIN broj(eve) vozila (ako tražite podatke o vozilu),
  • vremensko razdoblje za koje tražite podatke (može biti od 12. rujna 2025. do datuma koji je 2 dana prije današnjeg datuma),
  • za Wallbox podatke, VIN nije potreban.
 

Napomena: Ford korisnik će morati potvrditi privolu u roku od 3 dana od Fordovog kontaktiranja, inače se zahtjev poništava.
 
 Korak 4: Nakon što ispunite i pošaljete obrazac, primit ćete email od Forda na adresu koju ste naveli. Provjerite i potvrdite pojedinosti zahtjeva.

Korak 5: Ford korisnik će biti obaviješten i zatražit će se njegova privola. Ako pristane, Ford će obraditi zahtjev.
Ako u roku od 28 dana od primitka emaila ne dobijete podatke ili odgovor, kontaktirajte Ford (vidi FAQ 7).

Korak 6: Dobit ćete email s poveznicom za preuzimanje traženih podataka.
Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
 
4.2 Kako treća strana može zatražiti pristup neprekidnim podacima FordPass korisnika

 Ako vas je Ford korisnik imenovao kao treću stranu za pristup njegovim neprekidnim podacima (u stvarnom vremenu, putem API-ja), slijedite ove korake:

Korak 1:

 Provjerite sljedeće:
 
  • Ford korisnik (čije podatke tražite) je ovlašteni korisnik povezanog vozila, Wallboxa ili povezane usluge;
  • Ima važeći FordPass račun, a vozilo i/ili Wallbox je registriran na taj račun;
  • Dobivena je privola Ford korisnika i svih drugih korisnika čiji bi se podaci mogli generirati uporabom vozila, Wallboxa ili usluge.
 
Korak 2: Registrirajte se na Ford Developer Marketplace.
  Unesite tražene informacije, zatim pročitajte i prihvatite uvjete korištenja.
 
 Korak 3: Nakon što se prijavite u svoj Ford Developer Marketplace račun, slijedite upute na platformi za slanje zahtjeva za pristup našem API-ju.
 
 Korak 4: Unutar svog računa možete:

  • kreirati nove pristupne vjerodajnice za korištenje API-ja,
  • upravljati postojećim vjerodajnicama koje su aktivne.
 
Korak 5: Nakon kreiranja vjerodajnica, preuzmite generiranu URL adresu poveznice na vaš račun s Developer Dashboarda.
 Prijavite se putem Ford Member (FordPass) podataka kako biste povezali vozilo. Nakon uspješnog povezivanja, bit ćete preusmjereni na URI preusmjeravanja koji ste naveli i primit ćete token na taj URI.
 
 Korak 6: Sada možete koristiti API za pristup podacima putem željene platforme.
 
 5. Ja sam Ford Pro korisnik / upravitelj voznog parka. Kako mogu pristupiti svojim podacima?

Slijedite odgovarajuće korake ovisno o vrsti podataka koje želite pristupiti:
 
  • Za pristup povijesnim podacima, slijedite upute iz odjeljka 5.1.
  • Za pristup podacima vezanim uz vaš Ford Pro punjač (charger), pogledajte FAQ 9.

5.1 Ford Pro korisnik / upravitelj flote – pristup povijesnim podacima

Korak 1:
Provjerite da:
 
  • imate važeći Ford Pro Marketplace račun;
  • ste ovlašteni za vozilo ili uslugu za koju tražite podatke;
  • je vozilo aktivirano u vašem Ford Pro Marketplace računu.
      
Korak 2: Prijavite se na Historical Connected Gateway putem svojih Ford Pro podataka.
 
Korak 3: Ispunite Customer Intake Form na Historical Connected Gateway-u.
  Trebate navesti:
 
  • Broj šasije za vozila za koja želite podatke;
  • vremensko razdoblje za koje tražite podatke (od 12. rujna 2025. do najviše 2 dana prije datuma zahtjeva – zbog sinkronizacije podataka).
      Slijedite upute na stranici, potvrdite šasiju i zatim pošaljite obrazac.
 

Korak 4: Nakon slanja obrasca, primit ćete email od Forda na adresu koju ste naveli.
  Molimo vas da provjerite i potvrdite detalje zahtjeva.
 
Korak 5: Ford će obraditi vaš zahtjev.
  Ako ne primite podatke ili odgovor unutar 28 dana od primitka emaila iz koraka 4, kontaktirajte Ford.

Korak 6: Primit ćete email s poveznicom za preuzimanje podataka.
  Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
 
 5.2 Ford Pro korisnik / upravitelj flote – pristup neprekidnim podacima

Ako želite pristup neprekidnim podacima u stvarnom vremenu putem API-ja, slijedite sljedeće korake:
 
 Korak 1: Posjetite poveznicu za rješenje neprekidnih podataka / API pristup
 
Korak 2: Kao administrator voznog parka, prijavite se na svoj Ford Pro Marketplace račun ili registrirajte svoju tvrtku na FordPro.com
 
Korak 3: Dodajte proizvod(e) Fleet Connected Data Gateway ili Fleet Quality Connected Data Gateway na svoj račun iz Marketplacea, u odjeljku ‘Explore More Products’.
  Napomena: Ako tražite podatke za vozila koja koriste plug-in uređaj (PID) u floti s više marki, odaberite Fleet Multi-Make Data Gateway proizvod.
 
Korak 4: Kliknite ikonu ‘Add Vehicles’ i unesite podatke o vozilu/vozilima.
 
Korak 5: Nakon dodavanja vozila, odaberite šasiju i kliknite ‘Subscribe to Product’.
 
  U padajućem izborniku odaberite odgovarajući proizvod:
 
  • Za opće podatke: Fleet Connected Gateway
  • Za podatke o stanju vozila: Fleet Quality Connected Gateway
  • Za vozila različitih marki: Fleet Multi-Make Data Gateway
 

Korak 6: Ako želite, možete dodati dodatne korisnike u svoj račun. Kliknite ‘Add New Users’, dodijelite im pristup Developer portalu i administratorsku ulogu prema potrebi.

Korak 7: Prijavite se na Developer Portal ovdje: https://developerportal.ford.com/
 
  Koristite svoje Ford Pro Marketplace podatke za prijavu i kreirajte Client ID i tajni ključ (secret).
  Tamo također možete pregledati tehničku dokumentaciju API-ja.
 
Korak 8: Koristite dobiveni Client ID i tajni ključ za pristup podacima putem dostupnog API-ja.
 

 6. Ja sam Ford Pro korisnik / upravitelj voznog parka. Kako mogu dijeliti svoje podatke s trećim stranama?
 
Prije dijeljenja bilo kakvih podataka s trećim stranama, molimo pročitajte FAQ 4"Na što trebam paziti prije dijeljenja svojih podataka s trećom stranom?"
 
Za treću stranu da bi mogla pristupiti vašim podacima, mora biti registrirana kao odobreni pružatelj usluga treće strane.

Za registraciju, treća strana treba slijediti korake opisane u nastavku.
 
Dijeljenje povijesnih podataka s trećim stranama
 
Imate dva načina za dijeljenje povijesnih podataka:
 
  1. Preuzmite povijesne podatke sami (prema uputama u FAQ 8.5.1) i zatim ih podijelite s trećom stranom po izboru;
  2. Zatražite od treće strane da u vaše ime zatraži vaše podatke.
      U tom slučaju, uputite treću stranu da slijedi upute u FAQ 8 – "Ja sam treća strana i trebam pristup podacima Ford Pro korisnika / upravitelja flote. Kako to mogu učiniti?"
    Također, pogledajte FAQ 8.9.1 kako biste saznali kako prestati dijeliti podatke, ako promijenite mišljenje.
Dijeljenje neprekidnih podataka s trećim stranama
 
Za dijeljenje neprekidnih podataka (real-time putem API-ja) s trećom stranom:
 
  • Uputite treću stranu da slijedi korake opisane u FAQ 8.8
  • Ako vam je potrebna dodatna pomoć, obratite se korisničkoj podršci (vidi kontakt informacije u FAQ 7)

 
 7. Ja sam treća strana koju je Ford Pro korisnik imenovao kao primatelja podataka. Kako mogu u njihovo ime zatražiti pristup podacima?
 
Nakon što se registrirate kao odobreni pružatelj usluga treće strane, možete zatražiti pristup povijesnim podacima korisnika u obliku JSON datoteke spremne za preuzimanje, slijedeći ove korake:
 
Korak 1: Provjerite da je korisnik:
 
  • ovlašten za vozilo čije podatke želite dohvatiti,
  • da je vozilo aktivirano unutar korisničkog Ford Pro Marketplace računa.
      Više informacija o Ford Pro Marketplace platformi dostupno je ovdje: [URL]
 

Korak 2: Posjetite poveznicu za pristup povijesnim podacima (Historical Connected Gateway)

Korak 3: Ispunite obrazac za prijavu korisnika (Customer Intake Form)

Trebate navesti:
 
  • podatke o svojoj tvrtki
  • podatke o korisniku čije podatke tražite
  • broj(eve) šasije (VIN) i vremensko razdoblje za koje tražite podatke
    (Za podatke o punjenju, broj šasije nije potreban.)
 

Važno: Uskladite se s korisnikom jer će njegova suglasnost biti nužna za obradu zahtjeva. Korisnik mora potvrditi suglasnost unutar 3 dana od našeg pokušaja kontaktiranja, inače će se zahtjev otkazati.
 
Napomena: Podaci su dostupni od 12. rujna 2025. nadalje, zaključno s datumom koji je najviše 2 dana prije današnjeg datuma (radi osiguranja sinkronizacije sustava).

Korak 4: Provjerite svoj e-mail i potvrdite pojedinosti zahtjeva.
 
Korak 5: Korisnik će biti obaviješten kako bi potvrdio suglasnost za dijeljenje podataka. Nakon što Ford zaprimi suglasnost, vaš će se zahtjev obraditi.
  Ako ne primite podatke u roku od 28 dana, kontaktirajte Ford putem: [URL]
 

Korak 6: Primit ćete e-mail s poveznicom za preuzimanje podataka.
 Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
 
Ako korisnik promijeni mišljenje...
 
Korisnik može povući svoju suglasnost u bilo kojem trenutku prije nego što podaci budu preuzeti (tj. do završetka koraka 6).
 Ako se suglasnost opozove nakon što treća strana već preuzme podatke, povlačenje ne briše podatke koji su već preuzeti.
 Poveznica za preuzimanje automatski istječe nakon 7 dana ili ranije ako se suglasnost povuče.
 

8. Kako treća strana može zatražiti pristup kontinuiranim (real-time) podacima Ford Pro / flotnih korisnika?

 Ako ste se registrirali kao odobreni pružatelj usluga treće strane i želite pristupiti kontinuiranim podacima putem API-ja, zamolite svog korisnika (Ford Pro korisnika) da prođe kroz dolje opisani postupak davanja suglasnosti:
 
 Korak 1: Korisnik treba:
 
 
  • prijaviti se na svoj Ford Pro Marketplace račun
    (ili, ako ga još nema, registrirati se na FordPro.com)
 

Korak 2: Dodati proizvod Fleet Connected Data Gateway u svoj račun putem Market Place platforme, u kartici "Explore More Products".
 
 Korak 3: Dodati vozila klikom na ‘Add Vehicles’ i unosom podataka o vozilu.

Korak 4: Ući u Fleet izbornik, zatim odabrati Service Providers tab.

  Zatim:

  • Označiti željene šasije
  • Kliknuti na ‘Add Consent’
  • U padajućem izborniku odabrati 3. stranu (vas) s kojom žele dijeliti podatke
 

Korak 5: Kao pružatelj usluga treće strane:
 
  • primit ćete obavijest o VIN-ovima za koje ste dobili suglasnost
  • potom slijedite korake iz FAQ-a o pretplati na Fleet Connected Gateway proizvod 
 

Korak 6: Prijavite se u Developer Portal pomoću svojih Ford Pro Marketplace podataka i kreirajte Client ID i Secret.
 
 Korak 7: Koristite dobiveni Client ID i Secret za pristup podacima putem API-ja.
 
 Korak 8: Kako zaustaviti dijeljenje podataka s trećom stranom?

 Korisnik to može učiniti na dva načina:
 
  • Offline komunikacijom s trećom stranom, tražeći ih da otkažu pretplatu na proizvod
  • Ili, izravno u sustavu: vratiti se na Fleet izbornik, odabrati VIN i kliknuti ‘Remove Consent’
 

9. Ford Pro korisnik sam. Kako mogu pristupiti podacima koji se odnose na moju punionicu?

 Ako želite pristupiti povijesnim podacima o punjenju, slijedite korake opisane u:
 

  • FAQ 8.5.1 (za pristup podacima)
  • FAQ 8.7 (za dijeljenje s trećima)
Ako želite pristup real-time podacima o punjenju, molimo pratite posebne upute.
 
 
 10. Nisam Ford Pro korisnik, ali sam korisnik Ford Pro / flotnog vozila (npr. vozač). Imam li prava na podatke prema Zakonu o podacima i kako mogu zatražiti pristup ili dijeljenje podataka?

 Da. Ako ste korisnik flotnog vozila i podaci se odnose na vaše korištenje vozila, imate prava prema Zakonu o podacima (Data Act).
 
 Za pristup tim podacima ili njihovo dijeljenje s trećim stranama:
  Obratite se svom upravitelju flote ili nositelju Ford Pro Marketplace računa (ako je to druga osoba) – oni mogu podnijeti zahtjev u vaše ime.
 
 
 11. Unajmio/la sam Ford vozilo putem rent-a-car tvrtke. Smatram da sam korisnik tog vozila i da imam pravo na podatke generirane tijekom korištenja. Kako mogu zatražiti pristup tim podacima ili ih podijeliti s trećim stranama?

 Molimo kontaktirajte rent-a-car tvrtku od koje ste unajmili Ford povezano vozilo. Oni bi trebali imati Ford račun i moći će obraditi vaš zahtjev u vaše ime.
 
 
 

12. Rent-a-car sam tvrtka. Kako mogu obraditi zahtjeve svojih klijenata (za pristup podacima i/ili dijeljenje podataka s trećim stranama)?

 Ako primite zahtjev za podatke od strane svog klijenta, slijedite relevantne upute iz:
 
 

  • FAQ 8 (za pristup i dijeljenje)
  • ili koristite obrazac za zahtjev za povijesne podatke kako biste predali podatke u njihovo ime.
Važno: Prije obrade bilo kojeg zahtjeva, obavezno provjerite da je klijent imao pravo pristupa podacima.
 
 


 13. Javna sam institucija iz EU-a i želim zatražiti podatke prema Poglavlju V Zakona o podacima (Data Act). Kako mogu podnijeti zahtjev?


Molimo slijedite upute u obrascu za podnošenje zahtjeva, koji je dostupan ovdje
 
 14. Što trebam učiniti ako prodajem svoje vozilo, Wallbox ili stanicu za punjenje?

 Ako prodajete ili trajno prenosite vlasništvo ili pravo korištenja:
 
 Za FordPass / maloprodajne korisnike:
 

  1. Odjavite se iz FordPass aplikacije i otkažite sve usluge i pretplate
  2. Izvedite tvornički reset vozila
  3. Upute se nalaze u FordPass FAQ-u
  4. Ne smijete novom vlasniku omogućiti korištenje vašeg FordPass račun
Za Ford Pro / flotne korisnike:

  • Odjavite vozilo iz Fleet računa i otkažite sve usluge i pretplate vezane za to vozilo

 
 15. Što trebam učiniti ako sam kupio rabljeno vozilo od nekoga drugog?
 
Molimo Vas da izvršite potpuni tvornički reset (factory reset) svog vozila. Upute za izvođenje tvorničkog reseta možete pronaći na sljedećem linku. Nakon što resetirate vozilo, a želite koristiti usluge povezanog vozila, preuzmite aplikaciju Ford Pass, kreirajte Ford Pass račun te zatim registrirajte vozilo na svoj Ford Pass račun. Za dodatne informacije o Ford Passu, molimo posjetite ovdje.
 

 16. Kao Ford Pro korisnik, kako mogu dobiti svoj CUU ID (odobreni TSP ID vlasnika flote)?
 
Ford Pro administratori mogu pristupiti svom Company UUID (jedinstvenom identifikatoru tvrtke) tako da uđu u postavke tvrtke (Company Settings).
 Izbornik postavki tvrtke nalazi se klikom na Vaše korisničko ime u gornjem desnom kutu unutar Ford Pro Marketplace platforme.
 
17. Zanimaju me dodatne informacije o poslovnim tajnama koje mogu biti sadržane u Podacima.

Za više informacija o poslovnim tajnama sadržanim u Podacima, molimo da nas kontaktirate na adresu: info@ford.hr