Spremni ste za pristup ili dijeljenje svojih Podataka? Odaberite opciju koja najbolje odgovara vašem odnosu s povezanim proizvodom ili povezanom uslugom i slijedite navedene korake.
Postupak se može razlikovati ovisno o tome jeste li, na primjer, FordPass korisnik ili Ford Pro korisnik, te tražite li kontinuirane podatke (Continuous Data) ili povijesne podatke (Historical Data).
1. Koristim Ford povezano vozilo, ali nemam Ford korisnički račun. Kako mogu zatražiti pristup svojim Podacima?
Ako nemate FordPass račun ili prethodno niste registrirali svoje vozilo putem važećeg FordPass računa, imajte na umu da
neće biti dostupnih Podataka.
Više informacija o FordPassu i kako registrirati svoje vozilo na FordPass račun možete pronaći na stranici
Ford povezanost. 2. Ja sam FordPass korisnik. Kako mogu pristupiti svojim Podacima?
Da biste pristupili svojim Podacima, slijedite dolje navedene korake.
Napomena: Ako više korisnika ima pristup istom povezanom vozilu i/ili Wallboxu putem FordPass računa, svaki ovlašteni korisnik ima ista prava na pristup Podacima i njihovo dijeljenje s trećim stranama. Svaki korisnik je odgovoran obavijestiti druge korisnike i dobiti njihovu suglasnost prije nego što zatraži pristup Podacima koji mogu biti rezultat njihove uporabe vozila, Wallboxa ili povezane usluge.
Koraci se razlikuju ovisno o tome želite li pristupiti povijesnim podacima ili kontinuiranim podacima (više o tome u [FAQ 5]).
2.1 FordPass korisnik – Pristup povijesnim podacima
Korak 1: Provjerite imate li važeći FordPass račun i da su vaše vozilo i/ili Wallbox registrirani na taj račun. Više informacija o FordPassu i registraciji pronađite
ovdje. Prije slanja zahtjeva, obavijestite sve ostale korisnike i pribavite njihovu suglasnost.
Step 2: Prijavite se na Historical Connected Gateway sa svojim FordPass računom.
Korak 3: Ispunite Customer Intake Form na portalu.
Morat ćete unijeti broj šasije vozila (VIN) za koje tražite podatke.
Ako tražite podatke o Wallboxu, broj šasije nije potreban.
Također morate navesti vremensko razdoblje – podatke možete zatražiti za razdoblje od 12. rujna 2025. do datuma koji je 2 dana prije datuma slanja zahtjeva.
Korak 4: Nakon slanja obrasca, trebali biste primiti e-poruku od Forda s detaljima zahtjeva. Provjerite svoj email i potvrdite podatke.
Korak 5: Ford će obraditi vaš zahtjev. Ako ne primite podatke ili odgovor u roku od 28 dana od potvrde e-poštom, kontaktirajte Ford [FAQ 7].
Korak 6: Dobit ćete email s poveznicom za preuzimanje vaših Podataka. Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
2.2 FordPass korisnik – Pristup neprekidnim podacima (Continuous Data)
Ako želite neprekidne podatke u stvarnom vremenu putem API-ja (uključujući podatke s Wallboxa), slijedite ove korake:
Korak 1: Osigurajte da imate važeći FordPass račun te da su vaše vozilo i/ili Wallbox registrirani. Više informacija o registraciji vozila ili Wallboxa dostupno je
ovdje.
Obavijestite ostale korisnike i pribavite suglasnost prije zahtjeva.
Korak 2: Registrirajte se za Ford Developer Marketplace račun putem ove
poveznice.
Unesite tražene podatke i prihvatite uvjete korištenja.
Korak 3: Kada se prijavite na Ford Developer Marketplace, zatražite pristup API-ju slijedeći tamošnje upute.
Korak 4: U svojem profilu možete kreirati nove pristupne podatke za API i pratiti sve aktivne vjerodajnice.
Korak 5: Nakon kreiranja pristupnih podataka, dohvatite generirani URL s Developer Dashboarda.
Zatim se prijavite koristeći svoj FordPass račun kako biste povezali svoje vozilo. Nakon povezivanja, bit ćete preusmjereni na URI koji ste naveli i primit ćete token.
Korak 6: Sada možete koristiti API za dohvaćanje Podataka putem željene platforme.
3. Ja sam FordPass korisnik. Kako mogu podijeliti svoje podatke s trećim stranama?
Prije nego što podijelite svoje podatke s trećom stranom, pažljivo pročitajte FAQ 4 – Što trebam uzeti u obzir prije dijeljenja podataka s trećom stranom.
Također imajte na umu da ako postoji više korisnika FordPass računa za isto povezano Ford vozilo ili Wallbox, svaki ovlašteni korisnik može dijeliti podatke s trećim stranama ili prekinuti dijeljenje.
To znači da čak i ako vi odlučite dijeliti podatke s trećom stranom, drugi ovlašteni korisnici povezani s istim vozilom ili Wallboxom mogu prekinuti dijeljenje.
Svaki ovlašteni korisnik je odgovoran za obavještavanje drugih korisnika i dobivanje njihove suglasnosti prije dijeljenja podataka koji su možda generirani njihovom uporabom povezanog vozila, Wallboxa ili usluge.
Dijeljenje povijesnih podataka s trećim stranama
Imate dvije opcije za dijeljenje povijesnih podataka:
- Možete sami preuzeti povijesne podatke (slijedeći korake iz FAQ 8.2) i podijeliti ih izravno s trećom stranom po vašem izboru;
ili - Možete zatražiti da treća strana zatraži podatke u vaše ime. U tom slučaju, treća strana mora slijediti korake iz FAQ 8.4 (Ja sam treća strana koja treba pristupiti podacima FordPass korisnika. Kako to mogu učiniti?).
U FAQ 8.4 također se objašnjava kako možete opozvati dijeljenje ako promijenite mišljenje.
Dijeljenje neprekidnih podataka s trećim stranama
Ako želite dijeliti neprekidne podatke u stvarnom vremenu (putem API-ja), zamolite treću stranu da slijedi upute iz FAQ 8.4.2.
Ako vam je potrebna dodatna pomoć, kontaktirajte korisničku podršku (vidi FAQ 7).
4. Ja sam treća strana koja treba pristupiti podacima FordPass korisnika. Kako to mogu učiniti?
Napomena za treće strane (koje nisu Ford korisnici):
Treća strana smije zatražiti podatke Ford korisnika samo ako ih je korisnik izričito imenovao kao primatelja podataka prema članku 5. Zakon o podacima (Data Act).
Treća strana mora:
- Dobiti privolu Ford korisnika i bilo kojih drugih korisnika čiji bi podaci mogli biti uključeni;
- Imati pisani sporazum s Ford korisnikom koji uključuje:
koje podatke se smije koristiti,
Ako Ford, na zahtjev korisnika, izravno dijeli podatke s trećom stranom, može naplatiti naknadu trećoj strani, a visina naknade može se povremeno mijenjati.
4.1 Kako treća strana može zatražiti pristup povijesnim podacima FordPass korisnika
Ako ste treća strana i želite zatražiti povijesne podatke u ime Ford korisnika, slijedite ove korake:
Korak 1: Provjerite sljedeće:
- Ford korisnik čije podatke tražite je ovlašteni korisnik povezanog vozila, Wallboxa ili usluge,
- Ima važeći FordPass račun i vozilo i/ili Wallbox je registriran na taj račun,
- Dobivena je privola Ford korisnika i svih drugih korisnika.
- informacije o vašoj tvrtki (ako je primjenjivo),
- podatke o Ford korisniku čije podatke tražite,
- VIN broj(eve) vozila (ako tražite podatke o vozilu),
- vremensko razdoblje za koje tražite podatke (može biti od 12. rujna 2025. do datuma koji je 2 dana prije današnjeg datuma),
- za Wallbox podatke, VIN nije potreban.
Napomena: Ford korisnik će morati potvrditi privolu u roku od 3 dana od Fordovog kontaktiranja, inače se zahtjev poništava.
Korak 4: Nakon što ispunite i pošaljete obrazac, primit ćete email od Forda na adresu koju ste naveli. Provjerite i potvrdite pojedinosti zahtjeva.
Korak 5: Ford korisnik će biti obaviješten i zatražit će se njegova privola. Ako pristane, Ford će obraditi zahtjev.
Ako u roku od 28 dana od primitka emaila ne dobijete podatke ili odgovor, kontaktirajte Ford (vidi FAQ 7).
Korak 6: Dobit ćete email s poveznicom za preuzimanje traženih podataka.
Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
4.2 Kako treća strana može zatražiti pristup neprekidnim podacima FordPass korisnika
Ako vas je Ford korisnik imenovao kao treću stranu za pristup njegovim neprekidnim podacima (u stvarnom vremenu, putem API-ja), slijedite ove korake:
Korak 1:
Provjerite sljedeće:
- Ford korisnik (čije podatke tražite) je ovlašteni korisnik povezanog vozila, Wallboxa ili povezane usluge;
- Ima važeći FordPass račun, a vozilo i/ili Wallbox je registriran na taj račun;
- Dobivena je privola Ford korisnika i svih drugih korisnika čiji bi se podaci mogli generirati uporabom vozila, Wallboxa ili usluge.
Korak 2: Registrirajte se na Ford Developer Marketplace.
Unesite tražene informacije, zatim pročitajte i prihvatite uvjete korištenja.
Korak 3: Nakon što se prijavite u svoj Ford Developer Marketplace račun, slijedite upute na platformi za slanje zahtjeva za pristup našem API-ju.
Korak 4: Unutar svog računa možete:
- kreirati nove pristupne vjerodajnice za korištenje API-ja,
- upravljati postojećim vjerodajnicama koje su aktivne.
Korak 5: Nakon kreiranja vjerodajnica, preuzmite generiranu URL adresu poveznice na vaš račun s Developer Dashboarda.
Prijavite se putem Ford Member (FordPass) podataka kako biste povezali vozilo. Nakon uspješnog povezivanja, bit ćete preusmjereni na URI preusmjeravanja koji ste naveli i primit ćete token na taj URI.
Korak 6: Sada možete koristiti API za pristup podacima putem željene platforme.
5. Ja sam Ford Pro korisnik / upravitelj voznog parka. Kako mogu pristupiti svojim podacima?
Slijedite odgovarajuće korake ovisno o vrsti podataka koje želite pristupiti:
- Za pristup povijesnim podacima, slijedite upute iz odjeljka 5.1.
- Za pristup podacima vezanim uz vaš Ford Pro punjač (charger), pogledajte FAQ 9.
5.1 Ford Pro korisnik / upravitelj flote – pristup povijesnim podacima
Korak 1:
Provjerite da:
- imate važeći Ford Pro Marketplace račun;
- ste ovlašteni za vozilo ili uslugu za koju tražite podatke;
- je vozilo aktivirano u vašem Ford Pro Marketplace računu.
Korak 2: Prijavite se na Historical Connected Gateway putem svojih Ford Pro podataka.
Korak 3: Ispunite Customer Intake Form na Historical Connected Gateway-u.
Trebate navesti:
- Broj šasije za vozila za koja želite podatke;
- vremensko razdoblje za koje tražite podatke (od 12. rujna 2025. do najviše 2 dana prije datuma zahtjeva – zbog sinkronizacije podataka).
Slijedite upute na stranici, potvrdite šasiju i zatim pošaljite obrazac.
Korak 4: Nakon slanja obrasca, primit ćete email od Forda na adresu koju ste naveli.
Molimo vas da provjerite i potvrdite detalje zahtjeva.
Korak 5: Ford će obraditi vaš zahtjev.
Ako ne primite podatke ili odgovor unutar 28 dana od primitka emaila iz koraka 4, kontaktirajte Ford.
Korak 6: Primit ćete email s poveznicom za preuzimanje podataka.
Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
5.2 Ford Pro korisnik / upravitelj flote – pristup neprekidnim podacima
Ako želite pristup neprekidnim podacima u stvarnom vremenu putem API-ja, slijedite sljedeće korake:
Korak 1: Posjetite poveznicu za rješenje neprekidnih podataka /
API pristup Korak 2: Kao administrator voznog parka, prijavite se na svoj Ford Pro Marketplace račun ili registrirajte svoju tvrtku na FordPro.com
Korak 3: Dodajte proizvod(e) Fleet Connected Data Gateway ili Fleet Quality Connected Data Gateway na svoj račun iz Marketplacea, u odjeljku ‘Explore More Products’.
Napomena: Ako tražite podatke za vozila koja koriste plug-in uređaj (PID) u floti s više marki, odaberite Fleet Multi-Make Data Gateway proizvod.
Korak 4: Kliknite ikonu ‘Add Vehicles’ i unesite podatke o vozilu/vozilima.
Korak 5: Nakon dodavanja vozila, odaberite šasiju i kliknite ‘Subscribe to Product’.
U padajućem izborniku odaberite odgovarajući proizvod:
- Za opće podatke: Fleet Connected Gateway
- Za podatke o stanju vozila: Fleet Quality Connected Gateway
- Za vozila različitih marki: Fleet Multi-Make Data Gateway
Korak 6: Ako želite, možete dodati dodatne korisnike u svoj račun. Kliknite ‘Add New Users’, dodijelite im pristup Developer portalu i administratorsku ulogu prema potrebi.
Korak 7: Prijavite se na Developer Portal ovdje:
https://developerportal.ford.com/ Koristite svoje Ford Pro Marketplace podatke za prijavu i kreirajte Client ID i tajni ključ (secret).
Tamo također možete pregledati tehničku dokumentaciju API-ja.
Korak 8: Koristite dobiveni Client ID i tajni ključ za pristup podacima putem dostupnog API-ja.
6. Ja sam Ford Pro korisnik / upravitelj voznog parka. Kako mogu dijeliti svoje podatke s trećim stranama?
Prije dijeljenja bilo kakvih podataka s trećim stranama, molimo pročitajte FAQ 4 – "Na što trebam paziti prije dijeljenja svojih podataka s trećom stranom?"
Za treću stranu da bi mogla pristupiti vašim podacima, mora biti registrirana kao odobreni pružatelj usluga treće strane.
Za registraciju, treća strana treba slijediti korake opisane u nastavku.
Dijeljenje povijesnih podataka s trećim stranama
Imate dva načina za dijeljenje povijesnih podataka:
- Preuzmite povijesne podatke sami (prema uputama u FAQ 8.5.1) i zatim ih podijelite s trećom stranom po izboru;
- Zatražite od treće strane da u vaše ime zatraži vaše podatke.
U tom slučaju, uputite treću stranu da slijedi upute u FAQ 8 – "Ja sam treća strana i trebam pristup podacima Ford Pro korisnika / upravitelja flote. Kako to mogu učiniti?"
Također, pogledajte FAQ 8.9.1 kako biste saznali kako prestati dijeliti podatke, ako promijenite mišljenje.
Dijeljenje neprekidnih podataka s trećim stranama
Za dijeljenje neprekidnih podataka (real-time putem API-ja) s trećom stranom:
- Uputite treću stranu da slijedi korake opisane u FAQ 8.8
- Ako vam je potrebna dodatna pomoć, obratite se korisničkoj podršci (vidi kontakt informacije u FAQ 7)
7. Ja sam treća strana koju je Ford Pro korisnik imenovao kao primatelja podataka. Kako mogu u njihovo ime zatražiti pristup podacima?
Nakon što se registrirate kao odobreni pružatelj usluga treće strane, možete zatražiti pristup povijesnim podacima korisnika u obliku JSON datoteke spremne za preuzimanje, slijedeći ove korake:
Korak 1: Provjerite da je korisnik:
- ovlašten za vozilo čije podatke želite dohvatiti,
- da je vozilo aktivirano unutar korisničkog Ford Pro Marketplace računa.
Više informacija o Ford Pro Marketplace platformi dostupno je ovdje: [URL]
Korak 2: Posjetite poveznicu za pristup povijesnim podacima (Historical Connected Gateway)
Korak 3: Ispunite obrazac za prijavu korisnika (Customer Intake Form)
Trebate navesti:
- podatke o svojoj tvrtki
- podatke o korisniku čije podatke tražite
- broj(eve) šasije (VIN) i vremensko razdoblje za koje tražite podatke
(Za podatke o punjenju, broj šasije nije potreban.)
Važno: Uskladite se s korisnikom jer će njegova suglasnost biti nužna za obradu zahtjeva. Korisnik mora potvrditi suglasnost unutar 3 dana od našeg pokušaja kontaktiranja, inače će se zahtjev otkazati.
Napomena: Podaci su dostupni od 12. rujna 2025. nadalje, zaključno s datumom koji je najviše 2 dana prije današnjeg datuma (radi osiguranja sinkronizacije sustava).
Korak 4: Provjerite svoj e-mail i potvrdite pojedinosti zahtjeva.
Korak 5: Korisnik će biti obaviješten kako bi potvrdio suglasnost za dijeljenje podataka. Nakon što Ford zaprimi suglasnost, vaš će se zahtjev obraditi.
Ako ne primite podatke u roku od 28 dana, kontaktirajte Ford putem: [URL]
Korak 6: Primit ćete e-mail s poveznicom za preuzimanje podataka.
Podaci će biti dostupni za preuzimanje 7 dana.
Ako korisnik promijeni mišljenje...
Korisnik može povući svoju suglasnost u bilo kojem trenutku prije nego što podaci budu preuzeti (tj. do završetka koraka 6).
Ako se suglasnost opozove nakon što treća strana već preuzme podatke, povlačenje ne briše podatke koji su već preuzeti.
Poveznica za preuzimanje automatski istječe nakon 7 dana ili ranije ako se suglasnost povuče.
8. Kako treća strana može zatražiti pristup kontinuiranim (real-time) podacima Ford Pro / flotnih korisnika?
Ako ste se registrirali kao odobreni pružatelj usluga treće strane i želite pristupiti kontinuiranim podacima putem API-ja, zamolite svog korisnika (Ford Pro korisnika) da prođe kroz dolje opisani postupak davanja suglasnosti:
Korak 1: Korisnik treba:
- prijaviti se na svoj Ford Pro Marketplace račun
(ili, ako ga još nema, registrirati se na FordPro.com)
Korak 2: Dodati proizvod Fleet Connected Data Gateway u svoj račun putem Market Place platforme, u kartici "Explore More Products".
Korak 3: Dodati vozila klikom na ‘Add Vehicles’ i unosom podataka o vozilu.
Korak 4: Ući u Fleet izbornik, zatim odabrati Service Providers tab.
Zatim:
- Označiti željene šasije
- Kliknuti na ‘Add Consent’
- U padajućem izborniku odabrati 3. stranu (vas) s kojom žele dijeliti podatke
Korak 5: Kao pružatelj usluga treće strane:
- primit ćete obavijest o VIN-ovima za koje ste dobili suglasnost
- potom slijedite korake iz FAQ-a o pretplati na Fleet Connected Gateway proizvod
Korak 6: Prijavite se u Developer Portal pomoću svojih Ford Pro Marketplace podataka i kreirajte Client ID i Secret.
Korak 7: Koristite dobiveni Client ID i Secret za pristup podacima putem API-ja.
Korak 8: Kako zaustaviti dijeljenje podataka s trećom stranom?
Korisnik to može učiniti na dva načina:
- Offline komunikacijom s trećom stranom, tražeći ih da otkažu pretplatu na proizvod
- Ili, izravno u sustavu: vratiti se na Fleet izbornik, odabrati VIN i kliknuti ‘Remove Consent’
9. Ford Pro korisnik sam. Kako mogu pristupiti podacima koji se odnose na moju punionicu?
Ako želite pristupiti povijesnim podacima o punjenju, slijedite korake opisane u:
- FAQ 8.5.1 (za pristup podacima)
- FAQ 8.7 (za dijeljenje s trećima)
Ako želite pristup real-time podacima o punjenju, molimo pratite posebne upute.
10. Nisam Ford Pro korisnik, ali sam korisnik Ford Pro / flotnog vozila (npr. vozač). Imam li prava na podatke prema Zakonu o podacima i kako mogu zatražiti pristup ili dijeljenje podataka?
Da. Ako ste korisnik flotnog vozila i podaci se odnose na vaše korištenje vozila, imate prava prema Zakonu o podacima (Data Act).
Za pristup tim podacima ili njihovo dijeljenje s trećim stranama:
Obratite se svom upravitelju flote ili nositelju Ford Pro Marketplace računa (ako je to druga osoba) – oni mogu podnijeti zahtjev u vaše ime.
11. Unajmio/la sam Ford vozilo putem rent-a-car tvrtke. Smatram da sam korisnik tog vozila i da imam pravo na podatke generirane tijekom korištenja. Kako mogu zatražiti pristup tim podacima ili ih podijeliti s trećim stranama?
Molimo kontaktirajte rent-a-car tvrtku od koje ste unajmili Ford povezano vozilo. Oni bi trebali imati Ford račun i moći će obraditi vaš zahtjev u vaše ime.
12. Rent-a-car sam tvrtka. Kako mogu obraditi zahtjeve svojih klijenata (za pristup podacima i/ili dijeljenje podataka s trećim stranama)?
Ako primite zahtjev za podatke od strane svog klijenta, slijedite relevantne upute iz:
- FAQ 8 (za pristup i dijeljenje)
- ili koristite obrazac za zahtjev za povijesne podatke kako biste predali podatke u njihovo ime.
Važno: Prije obrade bilo kojeg zahtjeva, obavezno provjerite da je klijent imao pravo pristupa podacima.
13. Javna sam institucija iz EU-a i želim zatražiti podatke prema Poglavlju V Zakona o podacima (Data Act). Kako mogu podnijeti zahtjev?
Molimo slijedite upute u obrascu za podnošenje zahtjeva, koji je dostupan
ovdje 14. Što trebam učiniti ako prodajem svoje vozilo, Wallbox ili stanicu za punjenje?
Ako prodajete ili trajno prenosite vlasništvo ili pravo korištenja:
Za FordPass / maloprodajne korisnike:
- Odjavite se iz FordPass aplikacije i otkažite sve usluge i pretplate
- Izvedite tvornički reset vozila
- Upute se nalaze u FordPass FAQ-u
- Ne smijete novom vlasniku omogućiti korištenje vašeg FordPass račun
Za Ford Pro / flotne korisnike:
- Odjavite vozilo iz Fleet računa i otkažite sve usluge i pretplate vezane za to vozilo
15. Što trebam učiniti ako sam kupio rabljeno vozilo od nekoga drugog?
Molimo Vas da izvršite potpuni tvornički reset (factory reset) svog vozila. Upute za izvođenje tvorničkog reseta možete pronaći na sljedećem
linku. Nakon što resetirate vozilo, a želite koristiti usluge povezanog vozila, preuzmite aplikaciju Ford Pass, kreirajte Ford Pass račun te zatim registrirajte vozilo na svoj Ford Pass račun. Za dodatne informacije o Ford Passu, molimo posjetite
ovdje. 16. Kao Ford Pro korisnik, kako mogu dobiti svoj CUU ID (odobreni TSP ID vlasnika flote)?
Ford Pro administratori mogu pristupiti svom Company UUID (jedinstvenom identifikatoru tvrtke) tako da uđu u postavke tvrtke (Company Settings).
Izbornik postavki tvrtke nalazi se klikom na Vaše korisničko ime u gornjem desnom kutu unutar Ford Pro Marketplace platforme.
17. Zanimaju me dodatne informacije o poslovnim tajnama koje mogu biti sadržane u Podacima.
Za više informacija o poslovnim tajnama sadržanim u Podacima, molimo da nas kontaktirate na adresu:
info@ford.hr